E-commerce

Un magazin online era destul de greu de facut pana acum cativa ani. Solutia era sa construiesti unul sau sa apelezi la putinele firme de software de pe piata romaneasca care aveau o solutie „la cheie”. Preturile plecau de la 3000 € pentru dezvoltarea software a unui magazin virtual, la care se mai adaugau alte cheltuieli suplimentare.

In ultimii ani s-a simplificat acest proces, la momentul acutal exista pe piata mai multe solutii open source care se pot utiliza chiar gratuit pentru o afacere online de dimensiuni mici sau medii.

Magento este platforma cea mai folosita la ora actuala pentru ecommerce, fiind un framework Open Source care vine cu toate functionalitatile necesare si cu o flexibilitate extraordinar de mare pentru implementarea de functionalitati noi sau integrare cu alte solutii adiacente.

In principiu, pasii care trebuie urmati in punerea in functiune a unui magazin virtual sunt:

  1. Consultanta SEO in vederea achizitionarii domeniului (nu este 100% obligatorie, dar lipsa acestei analize se va resimti ulterior in procesul de vanzare efectiva)
    Pentru alegerea numelui unui domeniu ar trebui sa se tina cont de urmatoarele sugestii- numele domeniului trebuie sa contina pe cat posibil cuvintele cheie specifice nisei de piata in care urmeaza sa activam.
    – trebuie consultat in social media daca domeniul respectiv nu este deja luat (www.facebook.com/paginamea, www.twitter.com/paginamea, etc.)
    – se recomanda analiza competitiei noastre  pentru identificarea cuvintelor cheie(keywords) pe care ne vom promova
    – se recomanda chiar sa faceti o analiza a nisei de piata in care veti dori sa activati, sa nu fie suprasaturata sau sa fie o piata pentru care nu exista interes online.
    Un astfel de studiu poate costa intre 100-300 €
  2. Achizitionarea domeniului propriu zis
    Un domeniu .ro costa aprox 40€ cu plata o singura data, pentru .com se achizitioneaza sub forma de inchiriere anuala, undeva intre 7 – 12€/an
  3. Instalarea si configurarea
    Instalarea necesita un server de hosting care trebuie sa indeplineasca mai multe cerinte tehnice pentru ca o platforma cum este Magento sa poata functiona bine. Un provider de hosting ar trbeui sa va puna la dispozitie si o interfata de administrare pentru hosting-ul dvs (CPanel).
    Instalarea Magento nu este una dificila, deci nu ar trebui sa coste foarte mult. Odata cu Magento se pot crea si conturile de email pentru nume@domeniulmeu.ro, office@domeniulmeu.ro, clienti@domeniulmeu.ro, etc.
    O solutie de hosting pentru magento ar trebui sa coste intre 15-20€/luna si sa poata pune la dispozitie: suficient RAM, disk de tip SSD, banda nelimitata, etc.
  4. Implementare design template si personalizare
    Daca aveti la dispozitie un buget redus, recomandarea privind design-ul site-ului este sa achizitionati o tema de design cat mai apropiata de viziunea dvs., care ulterior sa poata fi personalizata cu ususrinta. Temele realizate in sistem „responssive design” desi putin mai scumpe, permit adapatarea elementelor vizuale ale site-ului la dispozitivul de pe care sunt vizualizate: tableta, iPhone, iPad, Android, laptop, etc.
    O tema gata construita poate costa intre 70 – 300 , spre deosebire de situatia in care doriti sa construiti o tema „de la zero” costurile sunt 800 – 2000$, dintr-un motiv foarte simplu: cei care vand tema la cheie isi scot investitia din faptul ca o vand la mai multi clienti, pe cand o tema individuala trebuie platita integral.
    Pentru personalizarea temei preturile pot fi intre 300-500 .
  5. Catalogul de produse
    Pentru catalogul de produse aveti nevoie in primul rand de niste imagini foarte reusite si la o rezolutie foarte buna cu produsele dvs. O sedinta foto in Bucuresti poate costa in jur de 100€/zi, un manechin care sa arate foarte bine poate cere 50€/4 ore de sesiune foto.
    Pe langa imagini aveti nevoie de content relevant si de calitate la produsele respective. Imaginile + contentul vor cantari foarte greu in decizia de cumparare.
    Tot in sedinta foto se pot face si filmulete, care vor spori impactul asupra cumparatorului, si va vor ajuta in campaniile d emarketing ulterioare. Un produs pe care poti s ail vezi 360 grade, sau o masinuta electrica care poti sa o vezi cum merge si ce sunete scoate sunt mult mai de impact decat o imagine statica sau un text.
  6. Contentul
    Pe langa contentul de la produse, mai este nevoie de content pentru site :
    – pagina Despre noi
    – pagina de Contact
    – paginile specifice ecommerce: cum cumpar, termeni de confidentialitate, politica de retur, etc.
    – articole care dorim sa le punem in site
  7. Configurarile specifice procesului de ecommerce
    Procesul de ecommerce necesita cateva setari care se fac in background: metodele de livrare(destul de complicate pentru Posta Romana de exemplu), metode de plata, emailurile care se tranziteaza in sistem (email de login, emailul cu comanda, etc), setarile pentru facturare, etc.
    Tot aici intra si integrarea unor plugin-uri a caror necesitate rezulta din etapa de analiza: modul de afililere, modul de integrare cu o solutie profesionista de Newsletter (Aweber, Interspire, Mailchimp, etc), modul de produse configurabile complexe, modul de ERP, etc.
  8. Punerea in productie
    Dupa finalizare urmeaza o etapa de testare in care se verifica toate functionalitatile si coerenta procedeului de vanzare: comanda sa fie generata corect, sumele vehiculate sa fie corecte (TVA, taxe, taxe de shipping), modulul de promotii, etc.
  9. Publicitate
    Trebuie sa intelegem ca un magazin online odata facut, in ciuda efortului financiar implicat, nu inseamna mai nimic. Este ca si cum am cumparat o masina scumpa, dar o tinem in garaj. Ca sa devenim cunoscuti si sa incepem sa avem trafic si clienti pe site trebuie sa facem un efort de marketing. Efortul de marketing este de fapt pentru a cumpara „timp”. Acest efort nu poate fu cuantizat in vreun fel, el este in functie de bugetul fiecaruia:
    – email marketing
    – Google AdWords, Facebook Ads, LinkedIn Ads
    – Social Media – construirea unei retele sociale cu ajutorul careia sa atragem trafic si ulterior conversii
    – Video Marketing – YouTube etc
    – Link Exchange si Banner Exchange – cu alte site-uri partenere, sau cumpararea de spatiu publicitar pe site-uri cu trafic mare din nisa noastra de piata
    – construirea unui sistem de tip „sales funnel”
    Pentru inceput si pentru cei cu resurse modeste recomandam un buget de 150-200€/luna pentru online marketing.

Puterea afacerii noastre din momentul in care suntem online consta in lista pe care o avem si in calitatea ei. Perry Marshall – considerat un fel de guru al Google AdWords – spunea „Power is in the list”: -cu cat avem o lista mai mare de prospecti si clienti, si cu cat ea este mai relevanta, cu atat afacerea noastra va fi una infloritoare.

 

Concluzie

Se poate pune pe picioare un magazin online de calitate si la un buget redus, mai ales daca il comparam cu efortul similar daca am crea un magazin fizic. Trebuie insa avut grija ca limitarile de buget sa nu devina o problema ulterioara de nerezolvat – daca clientul are un buget prea mic dar doreste sa vanda produse care necesita un sistem foarte customizat este mai bine sa mai astepte sau sa apeleze la o solluti

 

Daca doriti sa va facem o estimare de pret va rugam sa completati urmatorul formular:

Sending

Lasă un răspuns